Regulamin Organizacyjny
Miejskiego Ośrodka Kultury w Szczecinie
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1.
Podstawę prawną niniejszego Regulaminu stanowi ustawa z dnia 25 października 1991 roku o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz.U. 1991 Nr 114 poz. 493)
§ 2.
- Regulamin organizacyjny, zwany dalej „regulaminem”, określa organizację i zasady funkcjonowania Miejskiego Ośrodka Kultury, zwanego dalej MOK.
- MOK posiada osobowość prawną i jest wpisany do rejestru instytucji kultury prowadzonego przez Gminę Miasto Szczecin pod numerem: RIK 3/97.
- Siedzibą MOK jest miasto Szczecin.
Rozdział II
Cele i przedmiot działalności
§ 3.
Celem MOK jest rozpoznawanie, rozbudzanie i zaspokajanie potrzeb i aspiracji kulturalnych społeczeństwa poprzez tworzenie, upowszechnianie, organizowanie oraz promowanie działalności artystycznej i kulturalnej na terenie swojego działania, ze szczególnym uwzględnieniem dzielnic prawobrzeża Szczecina.
§ 4.
Do zakresu działalności MOK należy:
1) prowadzenie edukacji kulturalnej i artystycznej, szczególnie wśród dzieci i młodzieży,
2) organizowanie różnorodnych form edukacji kulturalnej i wychowania poprzez sztukę,
3) wspieranie i organizowanie amatorskiej twórczości artystycznej, rekreacji i wypoczynku,
4) organizacja imprez kulturalnych, artystycznych, rekreacyjnych i turystycznych o zasięgu lokalnym, krajowym i międzynarodowym,
5) promowanie szeroko rozumianej kultury zdrowotnej,
6) współpraca z instytucjami, stowarzyszeniami i związkami twórczymi oraz twórcami indywidualnymi,
7) prowadzenie działalności promocyjnej i wydawniczej,
8) współpraca i wymiana kulturalna krajowa i zagraniczna.
Rozdział III
Struktura organizacyjna
§ 5.
Działalnością MOK kieruje dyrektor, który organizuje jego pracę, reprezentuje go na zewnątrz, a także odpowiada za prawidłową realizację działalności statutowej oraz właściwe gospodarowanie mieniem i środkami finansowymi instytucji.
§ 6.
- Do zakresu działań Dyrektora MOK należy w szczególności:
1) sprawowanie nadzoru nad mieniem MOK,
2) ustalanie koncepcji i kierunków działalności MOK,
3) nadzór nad prawidłową gospodarką środkami finansowymi i rzeczowymi,
4) ustalanie regulaminu organizacyjnego, opracowywanie i wprowadzanie struktury organizacji wewnętrznej MOK,
5) wydawanie zarządzeń wewnętrznych określających zasady funkcjonowania MOK,
6) określanie i zatwierdzanie zakresu obowiązków wszystkich pracowników MOK,
7) zatrudnianie, awansowanie i zwalnianie pracowników,
8) opracowywanie planów działalności merytorycznej i finansowej MOK z zachowaniem wysokości dotacji organizatora.
- Tryb powołania i odwołania dyrektora określa statut MOK oraz ustawa o organizowaniu
i prowadzeniu działalności kulturalnej.
§7.
- W przypadku nieobecności Dyrektora uniemożliwiającej bieżące zarządzanie MOK, związanej w szczególności z wyjazdem służbowym, urlopem, chorobą, zastępuje go kierownik Działu Promocji i Organizacji Imprez. W sytuacji nieobecności obydwu wyżej wymienionych osób Dyrektora zastępuje Kierownik Działu Administracji MOK.
- Zakres upoważnień osób zastępujących Dyrektora podczas jego nieobecności określa odrębne zarządzenie.
§ 8.
- Strukturę organizacyjną MOK tworzą działy, odpowiadające za formalno-prawną, organizacyjną i gospodarczą działalność instytucji oraz pracownie i koła zainteresowań, które prowadzą działalność edukacyjną i artystyczną,
- Ochronę danych osobowych, a także polityk MOK w zakresie RODO monitoruje Inspektor Ochrony Danych Osobowych MOK.
§ 9.
MOK realizuje swoje zadania w oparciu o niżej wymienione działy:
- Dział Księgowości, którym kieruje Główny Księgowy i w skład którego wchodzą następujące stanowiska pracy: specjalista ds. księgowości oraz Dział Księgowości jest odpowiedzialny za całokształt gospodarki finansowo- rzeczowej MOK prowadzonej na zasadach określonych dla instytucji kultury. Do zadań Głównego Księgowego, zgodnie z ustawą o finansach publicznych (Dz.U.157.1240) oraz ustawą o rachunkowości (Dz.U.2013.330), należy w szczególności:
a) opracowywanie planów finansowych i zabezpieczenie ich prawidłowej realizacji w oparciu o obowiązujące przepisy prawne i inne akty normatywne,
b) sprawozdawczość finansowa i statystyczna,
c) opracowywanie instrukcji obiegu dokumentów finansowych oraz nadzór i kontrola realizacji zaleceń w niej zawartych, jak również wszystkich innych operacji finansowo – rzeczowych realizowanych przez upoważnionych pracowników,
d) nadzór nad prawidłowym wydawaniem, prowadzeniem i rozliczaniem wpływów z raportów kasowych, zaliczek i innych zobowiązań finansowych,
e) stała kontrola kasy MOK,
f) prowadzenie nadzoru nad gospodarką rzeczowo – materiałową i mieniem MOK,
g) prowadzenie rachunków MOK i innych funduszy celowych,- prowadzenie spraw płacowych pracowników oraz osób zatrudnionych na podstawie umów cywilnoprawnych,
h) ewidencja majątku trwałego MOK. - Dział Promocji i Organizacji Imprez, którym kieruje Kierownik Działu i w skład którego wchodzą następujące stanowiska pracy: specjalista promocji i organizacji imprez kulturalnych, specjalista ds. promocji i organizacji wystaw, specjalista ds. obsługi technicznej imprez kulturalnych oraz obsługi urządzeń audiowizualnych. Do zadań Działu Promocji i Organizacji Imprez należy w szczególności:
a) organizacja koncertów, przedstawień teatralnych i projekcji filmowych w różnych formach,
b) organizacja wystaw, wernisaży, przeglądów oraz konkursów prac plastycznych i fotograficznych,
c) organizacja imprez własnych oraz zlecanych przez instytucje, firmy i innych,
d) zabezpieczenie techniczne realizowanych imprez,
e) reklama wizualna w postaci plakatów, afiszy, transparentów, ulotek, plansz, programów, zaproszeń itd.,
f) pozyskiwanie sponsorów,
g) kontakty z mediami,
h) opracowywanie sprawozdań z przeprowadzanych imprez, - Dział Administracji, którym kieruje Kierownik Działu Administracji i w skład którego wchodzą następujące stanowiska pracy: specjalista ds. biurowych, specjalista ds. kadrowych, pracownicy gospodarczy.
Do zadań Działu Administracji należy w szczególności:
zarządzanie budynkami MOK,
prowadzenie remontów bieżących w MOK,
zaopatrzenie MOK w urządzenia, materiały i sprzęt biurowy, środki czystości zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych,
prowadzenie sekretariatu MOK, w tym terminowe dostarczanie i odbieranie korespondencji, jej ewidencja oraz przygotowywanie korespondencji wychodzącej z MOK,
prowadzenie spraw pracowniczych i kadrowych MOK,
utrzymywanie porządku w pomieszczeniach MOK oraz na terenie przyległym,
zabezpieczenie przeciwpożarowe budynków i obiektów MOK,
kontrola i zabezpieczenie spraw związanych z bhp,
zaopatrzenie stanowisk w sprzęt, materiały, druki itp.,
zabezpieczenie budynków i pomieszczeń MOK przed kradzieżami,
terminowe i prawidłowe sporządzanie sprawozdań z zakresu swoich działań,
prowadzenie archiwum zakładowego,
regulowanie i nadzorowanie wynajmu pomieszczeń MOK,
prowadzenie ewidencji wyjść i nadgodzin pracowników MOK,
prowadzenie rejestru skarg i wniosków
§ 10.
- MOK realizuje swoje statutowe zadania w zakresie edukacji artystycznej, nauki języków obcych, rozwijania kultury fizycznej, promocji kultury, zdrowia i turystyki w oparciu o następujące pracownie artystyczne i koła zainteresowań:
a) Pracownia muzyczna,
b) Pracownia wokalna,
c) Pracownia malarstwa, tkactwa i rękodzieła
d) Pracownia języków obcych,
e) Pracownia teatralna,
f) Pracownia filmowa,
g) Pracownie tańca
h) Pracownia Ceramiki
i) Akademia Aktywnego - Zajęcia w pracowniach prowadzone są przez instruktorów lub specjalistów z danej dziedziny. Instruktorzy kontraktowi zatrudniani są w miarę potrzeb do prowadzenia zajęć.
Rozdział IV
Zasady kontroli wewnętrznej
§ 11.
- Kontrola wewnętrzna w MOK stosowana jest w zakresie określonym w ustawie o finansach publicznych, a jej celem jest zapewnienie w szczególności zgodności działalności z przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi, skuteczności i efektywności działania, wiarygodności sprawozdań, ochrony zasobów, przestrzegania i promowania zasad etycznego postępowania, efektywności i skuteczności przepływu informacji oraz zarządzania ryzykiem.
- Standardy kontroli zarządczej w jednostkach sektora finansów publicznych określają odrębne przepisy.
- Kontrolę zarządczą w MOK sprawują: Dyrektor i główny księgowy.
Rozdział V
Postanowienia organizacyjno – porządkowe
§ 12.
- Zakres zadań pracowników merytorycznych, administracji i obsługi, związanych z zajmowanymi stanowiskami pracy, określa zakres czynności służbowych tych pracowników.
- Wszyscy pracownicy, którym z tytułu czynności zawodowych powierza się mienie w MOK powinni złożyć odpowiednie oświadczenie o odpowiedzialności
- Regulamin niniejszy obejmuje wszystkich pracowników.
- Znajomość regulaminu jest obowiązkiem każdego pracownika MOK, potwierdzonym złożeniem podpisu pod imiennym oświadczeniem.
- Nieprzestrzeganie Regulaminu stanowi naruszenie obowiązków służbowych i pociąga za sobą odpowiedzialność porządkową lub dyscyplinarną przewidzianą Kodeksem
Rozdział VI
Postanowienia końcowe
§ 13.
- Schemat organizacyjny MOK określa załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu stanowiący jego integralną cześć.
- Zmiany postanowień regulaminu mogą być wprowadzane aneksem w trybie właściwym dla jego nadania.
§ 14.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 24.09.2019 roku.
Komentarze zamknięte.