W kościele pw. Świętego Ducha w Szczecinie-Zdrojach odbędzie się 19 czerwca 2016 roku,
o godzinie 19.30 kolejny koncert organizowany w ramach cyklu ?Koncerty Grünebergowskie?.
Celem wydarzenia współfinansowanego przez Miasto Szczecin jest między innymi popularyzacja dorobku słynnego szczecińskiego rodu budowniczych instrumentów muzycznych ? Grünebergów, a także w przyszłości ? realizacja projektu zachęcającego szczecinian do wspólnego muzykowania w rodzinnej willi znanych twórców instrumentów muzycznych.
Organizacja koncertów jest możliwa dzięki remontowi 120 letnich organów Grüneberga, przeprowadzonemu w ubiegłym roku przez słynną berlińską firmę organmistrzowską Karl Schuke Berliner Orgelbauwerkstatt GmbH. Zbiórkę pieniędzy na prace restauracyjne wśród mieszkańców Szczecina zainicjowali ks. proboszcz Ryszard Szymanik, Rada Parafialna Kościoła w Zdrojach oraz Pomorskie Stowarzyszenie Instrumentalistów Academia.
Organy ze Zdrojów wpisano w 2015 roku na listę zabytków Pomorza Zachodniego.
KONCERT GRÜNEBERGOWSKI
Parafia Świętego Ducha w Szczecinie-Zdrojach
19 czerwca 2016
Wykonawcy:
Barbara Tritt ? sopran
Henryk Tritt ? skrzypce
Szymon Tritt ? organy
Program 19.06.2016
Feliks Nowowiejski (1877?1946)
Mater dolorosa
Wyk. Szymon Tritt
Georg Friedrich Händel (1685?1759)
Rejoice Greatly
How beautiful are the feet
(dwie arie z oratorium Mesjasz, HWV 56)
Wyk. Barbara Tritt, Henryk Tritt, Szymon Tritt
Jan Sebastian Bach (1685?1750)
Sonata e-moll na skrzypce i basso continuo, BWV 1023
Prelude, Adagio ma non tanto, Allemande, Gigue
Wyk. Henryk Tritt, Szymon Tritt
Georg Friedrich Händel
Aria Tecum principium z Dixit Dominus, HWV 232
Aria Dann klingelt laut z oratorium Juda Machabeusz, HWV 63
Wyk. Barbara Tritt, Henryk Tritt, Szymon Tritt
Georg Philipp Telemann (1681?1767)
Fantazja E-dur na skrzypce solo
Wyk. Henryk Tritt
Antonio Vivaldi (1678?1741)
Aria Armatae face et anguibus z oratorium Judyta triumfująca, RV 644
Motet Nulla in mundo pax sincera, RV 630
Christoph Willibald Ritter von Gluck
Aria Son tutta duolo z op. Orfeusz i Eurydyka
Wyk. Barbara Tritt, Henryk Tritt, Szymon Tritt
Jaques Nicolas Lemmens (1823?1881)
Fanfare D–dur
Wyk. Szymon Tritt
BARBARA TRITT
Absolwentka Akademii Muzycznej w Poznaniu w klasie fletu mgr. Grzegorza Olkiewicza, ukończyła również z wyróżnieniem Wydział Wokalno-Aktorski Akademii Muzycznej w Bydgoszczy u prof. Katarzyny Nowak-Stańczyk. Ponadto studiowała u Renaty Scotto, Anny Vandi i Cesare Scartona w rzymskiej Opera Studio. Brała udział w licznych Kursach Mistrzowskich prowadzonych przez wybitnych pedagogów śpiewu takich jak: Claudio Desderi, Katarzyna Dondalska, Paul Eswood, Bożena Harasimowicz, Ruth Holton, Ingrid Kremling, Piotr Kusiewicz, Halina Łukomska, Janusz Niziołek i Alisone Pearce. Na początku 2016 roku otrzymała tytuł doktora sztuk muzycznych.
Od ponad dziesięciu lat prowadzi zajęcia z emisji indywidualnej i kameralistyki wokalnej w Prywatnym Policealnym Studium Sztuki Wokalnej w Poznaniu, a od roku 2011 zatrudniona jest na stanowisko asystenta w poznańskiej Akademii Muzycznej. Pracowała ponadto jako wykładowca emisji głosu w szczecińskiej Akademii Sztuki (2010?2012) i na Podyplomowych Studiach Emisji Głosu w bydgoskiej Akademii Muzycznej (2012?2014). W roku 2012 artystce powierzono zaszczytną funkcję prezesa Towarzystwa Muzycznego Schola Cantorum Posnaniensis.
Wokalistka śpiewała partie solowe m.in. w następujących kompozycjach: Magnificat T. Albinoniego, Pasja wg św. Jana J.S. Bacha, Msza C-dur L.van Beethovena, La decollazione di San Giovanni Battista G. B. Bononciniego, Membra Jesu nostri D. Buxtehudego, Requiem M. Duruflé?a, Requiem G. Fauré, Messe Solennelle de Sainte Cécile Ch. Gounoda, Missa Brevis B. Grabowskiego, III Symfonia pieśni żałosnych H.M. Góreckiego, Stabat Mater J. Haydna, Mesjasz, Dixit Dominus G.F. Händla, Pasja wg św.Mateusza A. Hoffmanna, Lux et veritas, Magnificat, M. Jasińskiego, Missa Brevis in C ?Spatzenmesse? KV220, Litaniae de venerabli altaris sacramento KV243, Msza Koronacyjna, Requiem W.A. Mozarta, Credo R. Nance?a, Carmina burana C.Orffa, Stabat Mater G.B. Pergolesiego, La Petite Messe Solennele G. Rossiniego, Magnificat J. Ruttera, Jefta und seine tochter W. Stockmaiera, Libera me Ł. Urbaniaka, Requiem A.L. Webbera, Agni canticum P. Zycha.
Z sukcesem kreowała partie Adiny w L’elisir d’amore G. Donizettiego, Susanny w La nozze di Figaro, Dydony w Dido and Aeneas i partie sopranowe w The Fairy Queen H. Purcella. Sopranistka wcieliła się w rolę Fiordiligi w Cosi fan tutte W.A. Mozarta podczas wykonania koncertowego śpiewając na Mistrzowskim Kursie Mozartowskim z Orkiestrą Akademii Muzycznej w Bydgoszczy pod kierownictwem Maestro Claudio Desderiego.
Laureatka konkursów wokalnych, w tym m.in. Turnieju Koczalskiego, Kurpińskiego i Karłowicza w Warszawie, I Letniej Akademii w Gdańsku (nagroda specjalna dla wyróżniającego się soprana ? 2010 rok), European Voice & Music Festival w Karpaczu (nagroda specjalna dla najlepszego wokalisty), III Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego towarzyszącego III Letniej Akademii Wokalnej w Gdańsku (II nagroda ? 2011 rok) zapraszana jest do wielu projektów kompozytorskich oraz nagrań płytowych.
HENRYK TRITT
Ukończył z wyróżnieniem w roku 1975 Państwową Wyższą Szkołę Muzyczną w Poznaniu, w klasie skrzypiec doc. Igora Chaczbabiana ? ucznia Davida Ojstracha.
Stypendysta Poznańskiego Towarzystwa Muzycznego im. Henryka Wieniawskiego, uczestnik konkursów organizowanych przez federację Jeunesses Musicales w Belgradzie i Międzynarodowych Konkursów Zespołów Kameralnych w Augsburgu oraz Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. Jozsefa Szigetiego w Budapeszcie był m.in. koncertmistrzem orkiestr Kameralnej Polskiego Radia i Telewizji w Poznaniu, Teatru Wielkiego im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu, Tempo Giustow Bern (Szwajcaria), Academia ? Pomorskiego Stowarzyszenia Instrumentalistów, Camerata Nova Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie, Symfonicznej w Bienne (Szwajcaria).
Z kontraktem Polskiej Agencji Artystycznej (PAGART) koncertował w Czechosłowacji, Grecji, Jugosławii, Niemczech, Polsce, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, w republikach byłego Związku Radzieckiego i na Węgrzech. Kierownik artystyczny letnich koncertów w szwajcarskim kantonie Graubünden ( 1989 – 2005 ) i założyciel zespołu instrumentalnego Pro Arte Novum oraz członek tria fortepianowego International w składzie Henryk Tritt ? skrzypce (Poznań), Kalman Dobos ? wiolonczela (Stuttgart), Klauss Hellwig ? fortepian (Berlin) występował w wielu miastach Polski i Europy.
Dla Polskiego Radia w Warszawie, a także publicznych rozgłośni w Poznaniu i Szczecinie oraz radiofonii czeskiej, francuskiej, niemieckiej, szwajcarskiej i węgierskiej dokonał wielu archiwalnych nagrań z wybitnymi polskimi kameralistami, m.in. z Barbarą Halską, Magdaleną Rezler, Tadeuszem Chmielewskim, Andrzejem Guzem, Leszkiem Kędrackim, Mirosławem Makowskim, Waldemarem Malickim, Andrzejem Tatarskim.
Wykładowca Akademii Muzycznych we Wrocławiu i w Poznaniu, Prywatnego Policealnego Studium Sztuki Wokalnej w Poznaniu, kierownik Katedry Instrumentów Smyczkowych Akademii Sztuki w Szczecinie, pedagog Międzynarodowych Kursów Muzycznych w Nowym Sączu oraz Letniej Akademii Muzycznej w Krakowie pełnił także funkcję członka zarządu Towarzystwa Muzycznego Schola Cantorum Posnaniensis oraz prezesa Towarzystwa Muzycznego im. Feliksa Nowowiejskiego.
Powierzano mu wiele zaszczytnych zadań, a także funkcji, w tym członka i przewodniczącego jury regionalnych przesłuchań skrzypków, eksperta Ministra Edukacji Narodowej ds. szkolnictwa artystycznego oraz konsultanta do spraw skrzypiec przy Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Za długoletnią pracę pedagogiczną i osiągnięcia artystyczne prof. dr hab. Henryk Tritt otrzymał odznakę Zasłużony Działacz Kultury i medal Gloria Artis.
SZYMON TRITT
Absolwent Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu, w klasach organów prof. Sławomira Kamińskiego, fortepianu prof. Anny Kozub oraz śpiewu solowego prof. Andrzeja Ogórkiewicza, uzyskał też dyplomy Prywatnego Policealnego Studium Sztuki Wokalnej, w klasie śpiewu solowego prof. Jadwigi Gałęskiej-Tritt i Podyplomowego Studium Emisji Głosu przy Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy oraz Centrum Kultury i Animacji w Warszawie, a także uczestniczył czterokrotnie w kursach organowych w Haarlem (Holandia) i dwukrotnie w kursie wokalnym, prowadzonym przez prof. Janusza Niziołka w Karpaczu.
Laureat III nagrody Ogólnopolskiego Konkursu Polskiej Muzyki Organowej XX wieku w Legnicy (1998) otrzymał dyplom honorowy II etapu oraz nagrodę publiczności II Międzynarodowego Konkursu Organowego im. Feliksa Nowowiejskiego w Poznaniu.
Organista kościoła pw. św. Jadwigi Śląskiej w Poznaniu (1998?2006) od roku 2002 regularnie uczestniczy w koncertach organowych i kameralnych w Poznańskiej Farze.
Obecnie pracuje jako pianista-akompaniator w Ogólnokształcącej Szkole Baletowej im. Olgi Sławskiej-Lipczyńskiej w Poznaniu i w Prywatnym Policealnym Studium Sztuki Wokalnej w Poznaniu, gdzie jest zarówno wykładowcą przedmiotu fortepian jak i akompaniatorem klas wokalnej, a także kameralnej.
Swoją pierwszą płytę kompaktową z muzyką organową nagrał w 2014 roku, w kościele pw. Najświętszej Maryi Panny Matki w Poznaniu-Świerczewie.
Solista oraz kameralista bierze udział w licznych koncertach organizowanych w Polsce i za granicą.
Komentarze zamknięte.